Per šimtą Lietuvos miestų ir miestelių – Lietuvos metų automobiliu Mazda CX-5

Pasitinkant Naujuosius – Lietuvos šimtmečio – metus: kalėdinis „Metų automobilio 2018“ titulą pelniusio „Mazda CX-5“ testas per šimtą Lietuvos miestų ir miestelių.

„Auto Bild Lietuva“ komandos ir „Mazda CX-5“ kelionė truko iki pat Kalėdų. Visos jos metu žurnalistas Vitoldas Milius dalijosi įspūdžiais apie Lietuvos miestuose ir miesteliuose vyraujančią šventinę nuotaiką, eismo sąlygas šalies keliuose ir vairavimo subtilumus.

Kelionės pabaiga

Kalėdinė kelionė su naujuoju Mazda CX-5 modeliu baigėsi. Lietuvos šimtmečio atkūrimo metų išvakarėse visur žiba skaičius “šimtas”. Per keturias dienas kelionės sumanytojas Vitoldas Milius su “Auto Bild Lietuva” žurnalo komanda nuvažiavo 2800 kilometrų ir aplankė šimtą Lietuvos miestų, miestelių ir gyvenviečių.

Kelionės tikslas – išbandyti neseniai „Metų automobilio 2018“ titulą pelniusį „Mazda CX-5“ modelį ilgoje kelionėje ir kartu pažiūrėti, kaip Lietuvos miestai pasiruošė šventėms, pasiektas. Šventinės kelionės metu buvo daromi trumpi sustojimai prie kiekviename mieste esančios Kalėdų eglės, ją papuošiant „Mazda“ žaisliuku. Tuo pačiu buvo vertinamas eglučių grožis ir miestelėnų kūrybiškumas puošiant savo miestą.

Apie kalėdinį Lietuvos grožį

Orai nelepino. Tai sninga, tai lyja, visur šlapia ir purvina. Atrodo, kas gali būti negražiau. Tačiau kūrybingi žmonės gali pakeisti viską.

Šios kelionės metu neturėjome tikslo sureitinguoti visų miestų kalėdinės puošybos, bet pravažiavus visą maršrutą norisi pagirti mažų Lietuvos miestelių ir gyvenviečių žmones. Taip, norisi pagirti ne vietinės valdžios atstovus, o žmones.

Nors Vilniaus eglutė tikrai gali “nuskinti” visas pasaulio kalėdinių eglučių gražumo nominacijas, o Širvintų angelas kūrybiškumo laurus, visur kitur stebino ne miesto eglės, o išradingai papuošti privatūs namai, originaliai išdabintos sodybos, įmonių biurai ar net sandėliai.

Vitoldas Milius apie Mazda CX-5

Pradėkim nuo pradžių. Pagal rūbą sutinkame, pagal protą išlydime. Naujasis Mazda CX-5 yra labai gražus ir įspūdingas automobilis. Gal tai ir nėra priežastis jį pirkti, bet dar nesutikau nei vieno žmogaus, kuris pasakytų jog dabartinis “MAZDA” dizainas yra baisus. O iš tiesų, kuo toliau, tuo labiau, pagrindiniu automobilio pasirinkimo kriterijumi tampa išvaizda. Tai yra absoliučiai teisingas sprendimas, nes automobilius turėtumėm keisti kas kokius penkerius metus, o Lietuvoje tie penkeri, kartais tampa ir aštuoneriais. Tai pasakykit man, kam Jums reikia aštuonerius metus, diena iš dienos savo kieme matyti negražų automobilį ir prisiminti, kad kai jį pirkot buvo ir daug gražesnių? Pirkit tik tą, kuris Jums išties gražus ir juo džiaugsitės kiekvieną dieną, kol horizonte nepasirodys dar gražesnis.

Kas mane labiausiai džiugino visos netrumpos kalėdinės kelionės metu? Iš tiesų, tai kažkoks keistas patikimumo jausmas, kai norisi pasakyti frazę-šis modelis “gerai suręstas”. Oro sąlygos dažniausiai buvo ekstremaliai blogos. Nuolat tamsu, tai lyja, tai sninga, tai vanduo, tai ledas. Keliai Lietuvoje tikrai neblogi, bet vis dar yra ruožų kur kelininkai remontuodami dėjo lopą ant lopo, o ant tų lopų dar lopą. Su tokių ruožų keliamomis užduotimis Mazda CX-5 pakaba susitvarko labai lengvai. Mazda rieda tarsi lauko teniso kamuoliukas, ji tyliai ir minkštai suvalgo bet kokio pobūdžio kelio nelygumus.

Apie variklio ir greičių dėžės darbą nepasakosiu. Visko užtenka. Galios sočiai, dėžės algoritmas parinktas gerai.

Kas dar svarbu tolimose kelionėse?

  1. Patogios sėdynės. Ilgai sėdint vienoje pozoje, o vairuotojas kitų pasirinkimų ir neturi, labai svarbiu kriterijumi tampa sėdynės. Tą labai sunku suprasti važiuojant trumpus atstumus, bet įveikiant 1000 kilometrų per dieną išlenda visi ergonomikos trūkumai. Mazda sėdynės tikrai geros.
  2. Lempos. Lempos turi šviesti labai gerai, tuomet vairuotojo akys pavargsta mažiau. CX-5 lempos šviečia nepriekaištingai.
  3. Garso aparatūra. Gal nuskambės keistokai, bet man, įveikiant ilgesnes distancijas labai svarbu gera muzika ir kokybiškas garsas. Prastas garsas vargina, kokybiškas garsas suteikia energijos. Į testuojamą Mazda CX-5 buvo sumontuota BOSE firmos garso aparatūra. Negalėjau atsidžiaugti.
  4. Navigacijos sistema. Nors Lietuvoje orientuojuosi neblogai ir dag kur galiu nuvažiuoti “iš atminties”, bet visur naudojausi ir navigacijos sistema. Gal čia nieko ypatingo, taip ir turi būti, bet ji niekur “nenupjovė grybo”.

Apie herojų

Šios kalėdinės kelionės herojus yra naujasis Mazda CX-5 modelis. Visai nesenai Lietuvos žurnalistų autoklubas šį modelį įvardijo „Metų automobiliu 2018“. Kad „Mazda CX-5“ yra geriausias iš šiemet 34 naujų Lietuvoje debiutavusių automobilių paaiškėjo po Druskininkuose vykusių testų.