„Mazda Red Dot Team“ jau skaičiuoja pirmą pergalę

Pirmąjį birželio savaitgalį vyksiančiose tarptautinėse „Viada Press Rally 2019“ lenktynėse debiutuos nauja žurnalistų komanda „Mazda Red Dot Team“.

Ji nepaprastai margą dalyvių automobilių parką papildys trimis prestižinį „Red Dot“ dizaino apdovanojimą pelniusiais „Mazda“ modeliais – kompaktiškais hečbekais „Mazda2“ ir „Mazda3“ bei sportiniu roadsteriu MX-5.

„Neįmanoma, kad varžybose galėtų būti dar bent viena komanda, važiuojanti tokiais gražiais, ar bent iš tolo panašaus lygio įvertinimą pelniusiais automobiliais“, – sako komandos vadovas Dainius Leonavičius, daugkartinis „Press ralio“ lenktynių nugalėtojas ir LNK TV laidos „Ne vienas kelyje“ vedėjas.

Bet tarptautinėse žurnalistų varžybose dizainas balų neprideda: čia nugalėjimai įteikiami greičiausiems dalyviams. Todėl „Mazda Red Dot Team“ komandos nariai užsibrėžę japonų markės dizainą suderinti su komandos narių gebėjimu rinkti aukščiausius apdovanojimus nuo 1997 metų Lietuvoje rengiamose tarptautinėse žurnalistų lenktynėse.

Moteru ekipažas

Nedidelis „Mazda2“ yra pelnęs „Red Dot“ „Garbingo paminėjimo“ apdovanojimą dar 2015 m., o šiame „Press ralyje“ modelį vairuosianti ilgametė Lrytas.lt žurnalistė, o dabar – „Youtube“ kanalo „Pagal Jurgį“ redaktorė Ilona Steponėnė yra nepratusi grįžti be apdovanojimų iš bet kokių automobilinių varžybų.

Du kartus tapusi Lietuvos mini ralio čempione kaip šturmanė, ji „Press ralyje“ kasmet sėda į vairuotojo vietą. Daugybę kartų sėkmingai apgynusi greičiausios „Press ralio“ pilotės titulą, Ilona šiais metais važiuos kartu su “Mazda” marketingo vadove Baltijos šalyse Juste Šataite. Justei tai bus pirmosios „Press Ralio“ varžybos, todėl komanda jai patikėjo slapto ginklo rolę.

„Mazda2“ sukurtas miestui, o slalomai ir siauros trasos, kuriose paprastai vyksta „Press ralis“ yra gan artima miesto sąlygoms, kai reikia gero pasukamumo, tikslios pavarų dėžės bei lengvai prognozuojamo automobilio. Šis modelis atitinka visus „miestiečio“ reikalavimus, todėl nebijome ir gerokai galingesnių bei brangesnių varžovų“, - sakė Ilona.

Stiliaus efektas

Kitas komandos automobilis „Mazda3“ Lietuvą pasiekė tik šį pavasarį. Elegantiškas hečbekas šiais metais surengtuose „Red Dot“ apdovanojimuose aplenkė visus ir pelnė patį aukščiausią „Best of the Best“ apdovanojimą.

Šio apdovanojimo mastą gerai iliustruoja faktas, kad nugalėtojas buvo atrinktas iš daugiau nei 5 500 pretendentų, kuriuos pateikė 55 pasaulio šalys.

„Esu daugybę kartų skaitęs, kad aviacijos ir automobilių dizaineriai mėgsta frazę: jeigu atrodo gerai –tai ir veikia gerai“, – sako gražiausią metų automobilį lenktynėse pilotuosiantis „Verslo žinių“ žurnalistas Linas Butkus.

5 kartus „Press ralio“ čempiono titulą iškovojęs automobilininkas jau renka garso įrašų rinkinį, kurį ketina klausytis per „Mazda3“ įrengtą „Bose“ garso aparatūrą. Jo šturmanei Gailai Povilavičienei tai bus jau 9-osios „Press ralio“ varžybos: iki šiol ji jas yra įveikusi tiek vairuotojo, tiek šturmano vietoje; tiek turistinėje, tiek ir sportinėje klasėse.

Galia nėra svarbiausia

Rodsteris „Mazda MX-5“ yra dar vienas „Best of the Best“ laureatas, šį įvertinimą gavęs 2015 m. Jį vairuosiantis D. Leonavičius savo ruožtu yra tikra „Press ralio“ legenda - jis pergalę šventė net 10 kartų.

Beje, pirmoji Dainiaus pergalė 2004 metais buvo atvežta taip pat su „Mazda“ automobiliu. Tąkart tai buvo išskirtinis modelis 323 GT-R su turbokompresoriniu varikliu ir visų ratų pavara.

Šiemet Dainius daugiau pasikliaus lengvo ir manevringo rodsterio valdymo savybėmis: „Viada Press Rally 2019“ jis startuos su 1,5 litro tūrio benzininio variklio varoma „mažąja“ automobilio versija. Tačiau Dainius ne sykį yra įrodęs, kad galima laimėti ir su toli gražu ne pačiais galingiausiais automobiliais.

Atvirame rodsterio salone ekipažo kovinę atmosferą palaikys nuolatinis Dainiaus šturmanas Adomas Šablevičius, nepaprastų nuotykių užgrūdintas ralio ir buriavimo ekspertas. Šį kartą jam teks ne tik ne tik atlikti tiesiogines pareigas - šturmanauti, bet ir tarp greičio ruožų laikyti šalmus ant kelių, mat „Mazda MX-5“ yra visiškai dvivietis automobilis, jo salonas baigiasi už pirmos sėdynių eilės.

„Kodo“ – nuolatinis favoritas

„Mazda“ dizainerių taikoma „Kodo“, arba „judesio sielos“ dizaino filosofija – nuolatinis „Red Dot“ favoritas. Iš viso „Mazda“ automobiliai įvairius „Red Dot“ prizus gavo jau 7 kartus: laureatų tarpe yra „Mazda6“ (2013 m.), 3-osios kartos „Mazda3“ (2014 m.), 2015 m. įvairius prizus gavo net trys modeliai: kompaktinis miesto visureigis CX-3, miesto hečbekas „Mazda2“ ir MX-5 kabrioletas su minkštu stogu (2015 m.). 2017 m. dar vieną apdovanojimą pelnė pastarojo kabrioleto pagrindu sukurtas kupė MX-5 RF.

Nuo 1955 metų Eseno dizaino centro rengiami „Red Dot“ apdovanojimai yra vieni iš autoritetingiausių dizaino apdovanojimų visame pasaulyje. Konkurse vertinamas platus gaminių spektras: baldai, namų apyvokos reikmenys, pramonės ir infrastruktūros įrenginiai, automobiliai ir kitos transporto priemonės, įvairūs įrankiai. Visi apdovanojimų laureatai eksponuojami specialiuose „Red Dot“ muziejuose, kurie yra Esene (Vokietijoje), Singapūre ir Taipėjuje (Taivane).