Hečbekai automobiliai

HEČBEKAS – NEPELNYTAI UŽMIRŠTAS KĖBULO TIPAS

Automobiliai linkę didėti – didžioji dauguma naujai pristatomų modelių būna bent keliais milimetrais ilgesni ar platesni už pirmtakus. Iš dalies gamintojai taip elgiasi dėl įvairiausių naujų technologijų ar konstrukcijų, skirtų saugumui bei komfortui didinti, o iš dalies ir dėl pirkėjų poreikio, mat daugelis dabar mieliau renkasi stambesnių gabaritų transporto priemones. Nors jų poreikis gali būti grįstas ne praktiniais sumetimais, o mada ar tiesiog įgeidžiu, laisvojoje rinkoje paklausa formuoja pasiūlą.

Vairuotojų įprotis rinktis vis didesnę transporto priemonę jau ne tik išaugino automobilius, bet ir pakeitė rinkos tendencijas. Didžioji dauguma dabar parduodamų naujų modelių yra padidinto pravažumo krosoveriai. Juos besirenkantys pirkėjai sako, jog prie didesnio automobilio vairo jaučiasi saugiau ir užtikrinčiau, be to, gali drąsiai leistis į keliones sunkokai išvažiuojamais keliais. Tiesa, krosoverio vairuotojai dažniausiai turi susitaikyti ir su išaugusiomis degalų sąnaudomis bei keblumais ieškant vietos ankštose daugiabučių aikštelėse.

Svarbu atkreipti dėmesį ir į tai, kad kai kurie gamintojai krosoveriais pavadina įprastus hečbekus, padailintus plastiko apsaugomis ir turinčius vienu ar keliais centimetrais aukštesnę važiuoklę. Renkantis tokį automobilį, vertėtų atsižvelgti į jo važiavimo savybes, mat įprastai aukštesnis svorio centras gali reikšti prastesnį stabilumą kelyje.

Žinoma, akylesni ir kokybe besirūpinantys gamintojai į tai kreipia dėmesį ir pasirūpina, kad važiuoklė būtų tinkamai subalansuota ir pritaikyta prie pasikeitusio kėbulo aukščio, tad galima rasti net labai dinamiškai valdomų krosoverių, kurie „išaugo“ iš hečbeko.

Bene labiausiai čia užmiršti būtent hečbekai – bazė, ant kurios ir sukurta daugelis populiariųjų krosoverių. Hečbekas – tai dviejų arba keturių durų automobilis, gale turintis kartu su langu atsidarantį bagažinės dangtį (panašiai galima apibūdinti ir universalo kėbulą, bet šie yra ilgesni, o galinė važiuoklė dažnai pritaikyta didesnės masės kroviniui gabenti). Hečbeko kėbulo tipo automobilių galima rasti jau netgi XX amžiaus pirmoje pusėje, o amerikiečių leidėjų „Merriam-Webster“ žodynuose šis terminas pirmą kartą paminėtas 1970-aisiais.

Hečbekas Mazda 2

Daugiau sužinokite apie japonišką hečbeką „Mazda2“>> 

 

KOMPAKTIŠKAS GALI BŪTI ERDVUS

Bene visada šio kėbulo tipo automobiliai buvo vieni paklausiausių, o, pažiūrėjus į visų laikų geriausiai parduodamų automobilių lenteles, ten taip pat rasime daugiausia hečbekų. Tokio populiarumo jie sulaukė dėl kompaktiško dydžio ir itin praktiško salono. Dėl bendros salono ir bagažinės erdvės bei lankstomųjų galinių sėdynių šiais nedideliais automobiliais nesunkiai galima vežti didelius krovinius. Net ir kompaktiškojo „Mazda2“ hečbeko bagažinės tūris, nulenkus galines sėdynes, siekia 887 litrus.

Dėl nedidelio dydžio ir nedidelės masės hečbeko kėbulo tipo automobiliai pasižymi mažesnėmis degalų sąnaudomis. Jas gerokai sumažina ir moderniuose hečbekuose montuojamos hibridinės ar lengvojo hibrido sistemos. Kai automobilyje įrengta pastaroji sistema, nedidelis integruotas starteris-generatorius kaupia energiją, įprastai prarandamą stabdant. Sukaupta energija panaudojama automobilio elektrinėms sistemoms maitinti, taigi tai mažina varikliui tenkančią apkrovą ir padeda taupyti degalus. Dėl nedidelės masės ir trumpos ratų bazės hečbekai dažnai išsiskiria itin tiksliu bei užtikrintu vairavimu – ypač tai vertina vairuotojai, mėgstantys dinamiškesnį vairavimą.

Nors ir maži, nauji, šiuolaikiški hečbeko tipo automobiliai išsiskiria įspūdingu saugos sistemų bei komforto įrangos sąrašu. Pažvelgus į praeitą dešimtmetį, gali pasirodyti keista, kaip dabartiniuose mažuose automobiliuose sutelpa tiek modernios įrangos, bet gamintojai taikosi prie vairuotojų keliamų aukščiausių reikalavimų ir nepripažįsta kompromisų dėl saugumo. Aklosios zonos stebėjimo, juostų palaikymo ar automatinio stabdymo mieste sistema jau aptinkamos kone visuose naujuose kompaktiškuose modeliuose.

Automobiliui stabilumą kelyje suteikia dinaminė stabilumo kontrolės bei sukibimo kontrolės sistemos – visa tai tik dalis gamintojų montuojamos saugumo įrangos. Išsirinkus nedidelį hečbeką, nereikės leistis į kompromisus ir komforto srityje, pavyzdžiui, naują „Mazda2“ galima komplektuoti su greičio palaikymo sistema, šildomu vairu, „Apple CarPlay“ ar „Android Auto“ sąsajomis. Beje, tiek saugumo, tiek ir komforto lygį dar labiau padidina montuojami itin galingi ir stilingi LED priekiniai žibintai.

Stilius, tiesa, taip pat yra vienas stipriausių tokių automobilių kozirių. Peržvelgus naujų automobilių rinką, galima pastebėti, jog hečbekai dažnai išsiskiria išraiškingu dizainu bei ryškiomis spalvomis ar net jų deriniais. Kadangi tokie automobiliai savo dydžiu geriausiai tinka sparčiam miesto tempui, tiek jų dinaminės savybės, tiek stilinga išvaizda puikiai tai atliepia, o dažnas transporto priemonę besirenkantis pirkėjas turėtų dar kartą įvertinti, ar tikrai jam reikia padidinto pravažumo automobilio, kai visas jo funkcijas puikiai gali atlikti mažesnis, manevringesnis ir dažniausiai net pigesnis modelis.

Apsipirkimo įrankiai