Jujiro Matsuda yra žmogus, įsteigęs įmonę, kuri šiandien žinoma kaip korporacija „Mazda Motor Corporation“. J. Matsuda užaugo ir jaunystę praleido aplinkoje, kurią sunku pavadinti ramia ir turtinga. Visą gyvenimą jis juto aistrą konstravimui. Skaitykite toliau ir sužinokite apie jo gyvenimą ir filosofiją, kuri tapo visų su įmone susijusių asmenų pripažinta „Mazda“ automobilių filosofija.

STEIGĖJO AISTRA

V0

Paauglystėje J. Matsuda juto vis didesnę aistrą konstruoti. Būtent tada jis suprato, kad savo gyvenimą nori paskirti mašinų pramonei.

J. Matsuda gimė 1875 metais Hirošimoje. Jis buvo jauniausias iš 12 vaikų. Neturėdamas galimybės lankyti mokyklos, 13 metų jis išsikėlė gyventi į Osaką ir dirbo kalviu. Dirbdamas šį darbą, jis suprato, kad savo gyvenimą nori paskirti mašinų pramonei. Skatinamas noro įgyti inžinieriaus įgūdžių, J. Matsuda dirbo įvairiose gamyklose, laivų statyklose ir ginklų sandėliuose. Norėdamas sužinoti daugiau apie mašinas ir gamybą, pietų pertraukų metu jis lankydavosi ir mokydavosi kitose gamyklose.

V1

Išskirtinio patentuoto siurblio, pagaminto buvusiame tvarte įrengtoje gamykloje, pristatymas

Būdamas trisdešimt vienų, J. Matsuda Osakoje įsigijo nedidelį 33 kvadratinių metrų ploto tvartą ir įsteigė įmonę „Matsuda Seisakusho“. Verslas nesiklostė taip, kaip jis tikėjosi. Pirmieji sunkumai J. Matsudą ištiko jam sužinojus, kad jo ilgai kurtas produktas jau yra siūlomas rinkoje, tačiau tai nesumažino jo ryžto. Verslininkas domėjosi rinkoje esančiais produktais, juos ardė ir keitė, kol galiausiai pristatė išskirtinį patentuotą „Matsuda“ siurblį. Tvirtai tikėdamas, kad kokybiškos mašinos yra itin svarbios naudotojų lūkesčius atitinkančių produktų gamybai, jis intensyviai importavo ir diegė pažangiausias užsienyje pagamintas stakles.

V2

Vienam verslui paskirtas gyvenimas ir netikėtas atradimas po tragiško gamyklą sunaikinusio gaisro

Įpusėjęs ketvirtąją dešimtį, 1918 metais J. Matsuda grįžo į Hirošimą ir įsteigė įmonę „Hiroshima Matsuda Seisakusho“. Tuo metu jis jau buvo užsitarnavęs sėkmingo verslininko vardą. Praėjus dvejiems metams, J. Matsuda buvo paskatintas prisijungti prie įmonės „Toyo Cork Kogyo Co.“, Ltd. Nors ji nevykdė veiklos specifiniame sektoriuje, kuriame dirbo J. Matsuda, vis dėlto jis nusprendė priimti naują iššūkį ir, pasiryžęs atgaivinti įmonę, sugalvojo naujų produktų idėjų, pavyzdžiui, pasiūlė gaminti kamštines plokštes. Vėliau verslininkas buvo paskirtas eiti įmonės prezidento pareigas ir pakeitė ankstesnį prezidentą, kuris nebegalėjo eiti šių pareigų dėl ligos. J. Matsuda įdėjo daug pastangų gaminant naująjį kamštinį produktą. Plokštės galėjo būti naudojamos šiltinimui ir smūgiams sugerti. Naujojo produkto sėkmė padėjo įmonei atsigauti.

Deja, įmonės „Toyo Cork Kogyo“ sėkmė truko neilgai. 1925 metais gamyklą sunaikino gaisras. Didelių skolų slegiamą J. Matsudą itin stipriai sukrėtė tai, kad gaisre žuvo keli gamyklos darbuotojai. Apmąstęs šį tragišką incidentą, verslininkas pasiryžo atstatyti įmonę ir grįžti prie veiklos, kurią išmanė geriausiai, t. y. mašinų gamybos. Šioje veikloje jis laikėsi šūkio: „Vienam verslui paskirtas gyvenimas.“ Norėdamas viešai patvirtinti savo planus, jis pervadino įmonę į „Toyo Kogyo Co.“, Ltd.