Automobilio garantija: ką svarbu žinoti?

Automobilio garantija: ką svarbu žinoti?

Naujo automobilio garantija nurodytu laikotarpiu užtikrina eksploataciją be nenumatytų išlaidų, tačiau, norint išvengti siurprizų, reikia žinoti pagrindines sąlygas.

Naują automobilį besirenkančius pirkėjus vilioja šiuolaikiškas dizainas, aukštesnio lygio saugumas, komfortas ir pažangios jungiamumo technologijos, tačiau daugumai vartotojų ne mažiau svarbi suteikiama garantija. Ji galioja ribotą, bet ganėtinai ilgą laiką – kiekvienam naujam automobiliui „Mazda“ suteikiama 3 metų arba 100 000 km, priklausomai nuo to, kas įvyksta anksčiau, garantija.

Net ir patikimumu garsėjantys automobiliai „Mazda“ nėra visiškai negendantys, tačiau garantija pašalina ir tą likusią nedidelę riziką. Tai tarsi papildomas saugiklis, kai įmonė tiki savo gaminiais ir prisiima atsakomybę.
Garantija apima svarbiausius mazgus, įskaitant variklį ir pavarų dėžę. Atvejai, kai naujam automobiliui prireikia rimto remonto, reti, tačiau jeigu vis dėlto taip nutinka, nurodytu laikotarpiu jis atliekamas nemokamai. Garantijos sutartį nagrinėjant pirmą kartą, sąlygų punktai gali atrodyti ne visai aiškūs, tačiau svarbu atkreipti dėmesį į svarbiausius dalykus.


NATŪRALIAI NUSIDĖVĖJUSIOS DETALĖS

Naujo automobilio garantija negalioja natūraliai nusidėvėjusioms detalėms. Daugiausia tai dalys, kurių ilgaamžiškumas labai priklauso nuo eksploatacijos sąlygų ir automobilio ridos. Tokios detalės dažniausiai keičiamos ne dėl defektų ar nekokybiško montavimo, o tiesiog dėl susidėvėjimo, todėl gamintoja už tai atsakomybės neprisiima.

Natūraliai nusidėvėjusių detalių automobilio konstrukcijoje yra daug. Prie jų priskiriamos visos kaitinamosios lemputės, dantyti diržai, stabdžių diskai ir kaladėlės, visi filtrai, amortizatoriai ir valytuvų šluotelės.
Vienintelė išimtis – 12 mėnesių arba 20 000 km įmonės „Mazda“ teikiama garantija detalių reguliavimui. Per tą laiką nemokamai tikrinama ir reguliuojama ratų geometrija, įtempiami dirželiai, sureguliuojami variklio dangčio ar bagažinės durų uždarymo mechanizmai, atliekami kiti smulkūs darbai.

Visgi ilgainiui atstumai tarp sumontuotų kėbulo detalių, pavyzdžiui, durų ir statramsčių, keičiasi arba atsiranda nedidelių nesandarumų. Praėjus garantiniam laikotarpiui, ratų geometrija taip pat nebūna ideali ir gali pasikeisti po stipresnio smūgio į duobę. Tai labai priklauso nuo, kokiomis sąlygomis naudojamas automobilis, todėl, praėjus metams, panašūs darbai neįtraukiami į tolimesnį garantinį aptarnavimą.
Vairuotojams nereikia rūpintis dėl standartinių vidaus degimo variklius turinčių automobilių 12 voltų akumuliatorių, nes jiems „Mazda“ suteikia tokią pat garantiją, kaip ir svarbiausiems mazgams.


GARANTIJA DAŽAMS, BET NE GROŽIUI

Kėbulo paviršius yra jautriausia vieta, dėl kurios iki šiol tarp įvairių gamintojų atstovų ir klientų vis dar kyla nesusipratimų. Įmonė „Mazda“ kėbulo paviršiaus dažams suteikia 3 metų garantiją, nepriklausomai nuo automobilio ridos. Per tą laiką pastebėti bet kokie defektai bus ištaisyti oficialiame „Mazdos“ servise arba partnerių dirbtuvėse.

Vis dėlto šiuo atveju reikėtų aiškiai atskirti gamintojos galimai paliktus defektus ir dėl aplinkos poveikio atsirandančius trūkumus. Garantija negalioja korozijai atsiradus dėl rūgštaus lietaus, ant kėbulo patekusių cheminių medžiagų, medžių sakų, druskų ir bet kokių gamtinių stichijų.

Spalvos intensyvumas taip pat natūraliai mažėja automobiliui ilgai stovint prieš saulę. Į garantijos sąlygas neįtraukiamas natūralus dažų blukimas, taip pat per ilgesnį laikotarpį dėl akmenukų ar bet kokių kietųjų dalelių poveikio atsirandantys smulkūs pažeidimai. Automobilis pradinį savo grožį gali prarasti anksčiau, nei baigsis kėbulo dažams teikiama garantija, tačiau tai bus paties vartotojo rūpestis.


TECHNINĖS PRIEŽIŪROS SĄLYGOS

Nepriklausomai nuo automobilio tipo ir garantinio laikotarpio, viena svarbiausių sąlygų, kurią taiko visi gamintojai, – oficialių atstovų servisuose reguliariai atliekama techninė priežiūra. Plačiau techninės priežiūros taisyklės išdėstytos naudotojo vadove, o svarbiausia iš jų – laikytis gamintojų nurodomų intervalų. Tam tikrais atvejais leidžiama nedidelė ridos paklaida, tačiau net ir pačių geranoriškiausių gamintojų atstovų tolerancija turi ribas. Viso to galima lengvai išvengti techninei priežiūrai iš anksto užsiregistravus internetu.

Pretenzijų dėl garantijos pasitaiko vis rečiau, tačiau taip gali nutikti, tad tam atvejui būtina turėti tvarkingai užpildytą serviso knygelę. Daugeliu atvejų tai tik formalumas, kurį po kiekvieno techninio patikrinimo galima greitai sutvarkyti internete.

Oficialiame „Mazdos“ servise klientai gali būti užtikrinti dėl paslaugų kokybės. Atliekant techninę priežiūrą arba išskirtiniais atvejais – remontą, naudojamos tik originalios detalės. Garantija negalioja patikėjus remontą arba techninę priežiūrą servisams ir dirbtuvėms, kurie nėra įgaliotieji gamintojos partneriai. Japoniški automobiliai šiuo atžvilgiu nėra išskirtiniai – šį punktą garantijos sutarčių sąlygose be išimčių nurodo visi gamintojai.

Garantija galioja ir visiems siūlomiems aksesuarams, kurie buvo sumontuoti gamykloje ar prieš pristatant automobilį klientui. Galimas ir aksesuarų, kurie nėra parduodami oficialiose atstovybėse arba gamintojos internetinėje parduotuvėje montavimas, tačiau gaminys privalo būti sertifikuotas. Jei kyla abejonių dėl to, ar pasirinktas produktas atitinka garantijos sąlygas, prieš jį įsigyjant visuomet geriau pasitarti su „Mazdos“ atstovų specialistais.


PAŽEIDŽIAMOS EKSPLOATACIJOS TAISYKLĖS

Maksimalios leistinos masės reikalavimas taikomas ne tik komerciniams, bet ir asmeninės paskirties automobiliams. Taip pat garantija negalioja automobiliams, apgadintiems dėl neatsakingo vairavimo, pavyzdžiui, pernelyg dideliu greičiu įveikiant kalnelius. Numatyti netgi tokie specifiniai atvejai kaip dalyvavimas lenktynėse arba automobilio naudojimas ne pagal paskirtį, tarkime, keliams valyti.

Kuriozinis, tačiau vis dar pasitaikantis būdas patirti didžiausią žalą ir tuo pat metu netekti garantijos – užpilti netinkamo tipo arba nekokybiškų degalų. Taip pat draudžiamas ir kitokios alyvos, nei nurodyta naudojo vadove, naudojimas. Greta kitų dalykų visiškai netoleruojamas ridos koregavimas.

Geras pavyzdys, ko tikrai nereikėtų daryti, – didinti galią perprogramuojant variklio valdymo bloką. Tarp vairuotojų ši itin populiari procedūra vadinama „čipavimu“. Išskyrus tuos retus atvejus, kai šią paslaugą papildomai siūlo patys gamintojai, tai visuomet bus laikoma šiurkščiu garantijos sąlygų pažeidimu, tad vėliau už bet kokį variklio remontą teks mokėti pačiam klientui. Vertėtų prisiminti, kad tokį programinės įrangos modifikavimą aptikti labai lengva – viskas iš karto matyti prijungus diagnostikos kompiuterį.

Apsipirkimo įrankiai