SEDANAS IR HEČBEKAS: KUO SKIRIASI IR KAIP IŠSIRINKTI KĖBULO TIPĄ

Praktiškas, o galbūt – elegantiškas? Šeimyninis ar mažas ir manevringas? Jeigu nesirenkame iš tipiškų funkcionalių automobilių, tarkime, SUV ar universalų, greičiausiai mūsų akį patrauks hečbekas arba sedanas. Koks kėbulo tipas pats geriausias?

Jei svarstote, kokiam kėbulo tipui teikti pirmenybę, siūlome atkreipti dėmesį į kelis ypatumus, kurie gali turėti didelę reikšmę automobilį naudojant kasdien. Pasirinkti, kas geriau, sedanas ar hečbekas, atrodytų, turėtų būti juokų darbas, nes skirtumų ne tiek daug, tačiau ne viskas taip paprasta. Būtina įvertinti daugybę veiksnių: kur mes gyvename, kam naudojame automobilį, koks šeimos dydis. Taigi, prieš apsisprendžiant dėl konkretaus modelio, verta išanalizuoti kiekvienos įmanomos versijos privalumus ir trūkumus.

Sedanas ar hečbekas: skirtumai

Pirmiausia į akis krinta skirtinga sedano ir hečbeko kėbulo tipų išvaizda. Dauguma klasikinį stilių vertinančių vairuotojų rinksis sedaną dėl jo kėbulo formos, kuri populiari jau daug metų. Viena vertus, žmogus, pirmenybę teikiantis minimalizmui, vadovaujasi principu, kad gražu tai, kas maža, tad jam prie širdies bus hečbekas. Iš pirmo žvilgsnio sedanas asocijuojasi su elegantiškais limuzinais. Daugelis gamintojų šio įspūdžio siekia pristatydami vis naujas sedanų versijas. Vairuotojai, kurių garaže stovi sedanas, labiau vertina stilių ir rafinuotas formas nei paprastumą. Negali būti užmirštas ir kitas automobilių tipas – sportinis sedanas, kuriame dera ir šio segmento praktiškumas, ir stilistiniai kupė ypatumai. Kita vertus, hečbekas puikiai tinka miestui. Nedidelis, manevringas ir komfortiškas, kai pagaliau pasiseka ištrūkti iš kasdienių spūsčių, – viskas, ką vairuotojui gali suteikti miesto automobilis, dažniausiai naudojamas kelionėms iki darbo. Jį patogu parkuoti ankštose erdvėse, pergrūstose stovėjimo aikštelėse ar siaurose gatvėse.

Didelę reikšmę turi ir automobilio talpa. Miesto automobiliai, be kitų savybių, turi būti kompaktiški, kad atitiktų važiavimo užgrūstomis gatvėmis, spūstyse poreikius. Iš kitos pusės, sedanas privalo būti komfortiškas. Vairuotojui ir keleiviams tiek priekinėse sėdynėse, tiek gale turi pakakti erdvės, kad galėtų nuvažiuoti didelius atstumus komfortiškomis sąlygomis. Tas pats galioja ir bagažui: sedanas su erdvia bagažine leidžia lengviau gabenti didelius daiktus, kaip antai dviračius ar slides. Hečbekas su didele bagažine – retenybė. Šio tipo automobiliai dažniau turi mažą bagažinę: joje tilps, pavyzdžiui, dviejų žmonių bagažas savaitgalio kelionei. Kad ir kaip būtų, tam, kad pavyktų atskleisti abiejų kėbulo tipų savybes, geriausia juos palyginti ir išbandyti. Žvilgtelėkime į naujausius „Mazda“ modelius.

„Mazda2“

„Mazda2“ – tikra miesto hečbekų klasika. Dabar salonuose pamatysite atnaujinto stiliaus modelį, atspindintį „Kodo“, arba „judėjimo dvasios“, dizainą. Nors „Mazda2“ vis dar yra kompaktiškas miesto automobilis, jo eksterjero linijos kalba apie ką kita. Jos sujungia eleganciją su dinamika, tad žiūrint į automobilį atrodo, jog jis visuomet pasiruošęs veiksmui. Be to, naujoji modelio versija išlaikė svarbiausias „Mazda“ savybes, pavyzdžiui, stilistinį originalumą. Kiekvienas „Mazda“ modelis traukia žvilgsnį ištobulintu eksterjeru, 16 colių skersmens ratlankiais, matriciniais LED žibintais. Naujoji „Mazda2“ versija išsiskiria ne tik ekspresyviu stiliumi, bet ir pažangiausiomis technologijomis, kuriomis siekiama pagerinti kelionių komfortą ir sumažinti CO₂ emisiją. Nors tai kompaktiškas hečbekas, dizaineriai pasirūpino komfortiška vieta sėdint prie vairo. Sėdynės specialiai sukurtos taip, kad malšintų nuovargį ir leistų džiaugtis kelione. Plati „Skyactiv“ variklių gama kilsteli važiavimo malonumą į kitą lygį, nes skleidžia itin silpną triukšmą ir vibracijas. Saugumas yra „i-Activsense“ sistemų rinkinio, į kurį eina adaptyvioji pastovaus greičio palaikymo sistema, išmanioji stabdymo pagalba ir važiavimo eismo juostoje asistentas, sritis. Lengvai parkuotis ankštose stovėjimo aikštelėse padeda visas rinkinys kamerų, stebinčių vaizdą aplink automobilį 360 laipsnių kampu, bei priekiniai ir galiniai jutikliai. Naši „M Hybrid“ jėgainė yra dar vienas naujojo modelio „Mazda2“.

„Mazda3“ hečbekas

Puikusis „Mazda3“ hečbekas yra tarpinis variantas tarp sedano ir vikraus miesto automobilio. Kaip mažesniojo „Mazda2“ modelio, šio automobilio eksterjeras atrodo įspūdingai – dinamiškas ir tuo pat metu elegantiškas. „Mazda3“ hečbekas atspindi esminę automobilių „Mazda“ ypatybę – dėmesį kiekvienai detalei, kas akivaizdu žvelgiant į šio modelio linijas. Tas pats tinka kalbant ir apie interjerą: salone naudojamos aukštos kokybės medžiagos – ne išimtis ir prietaisų skydelis. Be to, pakeista pavarų perjungimo svirtis ir valdiklių išdėstymas centrinėje konsolėje, tad automobilio valdymas tapo dar intuityvesnis. Kiti jungikliai dabar taip pat yra arčiau ir įrengti ergonomiškiau. Iš kitų šį modelį išskiria ir bekompromisis „Skyactiv-X“ variklis, kuris naudoja mažiau degalų ir generuoja daugiau galios, palyginti su standartiniais varikliais, turinčiais panašius parametrus. Šį įspūdingą našumą suteikia kibirkštinio slėginio uždegimo („Spark Controlled Compression Ignition“ (SPCCI)) technologija. Turėdamas 180 AG galios variklį, automobilis sunaudoja tik 5,2 l/100 km degalų, o tai taip pat išskiria „Mazda3“ modelį jo segmente. 

„Mazda3“ sedanas

„Mazda3“ gali būti ir kaip sedanas. Pailgas automobilio siluetas suteikia modeliui klasės ir elegancijos, o vairavimui – prestižo, nesvarbu, ar važiuojate mieste, ar užmiestyje. Minimalistinės kėbulo linijos žavi savo stiliumi. Automobilio priekyje esanti chromo juostelė primena sparno motyvą. Siluetą suapvalina ir glotnina apskriti galiniai žibintai. Automobilis turi tą pačią „Skyactiv-X“ jėgainę, kuri lemia mažas degalų sąnaudas ir didelį našumą. Tarp siūlomų skirtingų įrangos lygių įspūdį paliks „Mazda3“ sedanas su meistriškai sukurta baltos odos („Pure White“) salono apdaila. Ir nepamirškite „Mazda3“ siūlomos galimybės atsipalaiduoti. Muzikos klausymosi malonumą suteiks garso sistema, sudaryta iš 12 garsiakalbių, pagamintų kultinio „Bose“ gamintojo. Specialiai muzikos mėgėjams siūloma galimybė personalizuoti garsiakalbių skambesį. Saugumas taip pat gyvybiškai svarbus, o jį užtikrina sistemos, perspėjančios vairuotoją apie potencialius pavojus. Naujausi „i-Activsense“ sprendimai padeda vairuoti saugiau visomis sąlygomis ir suteikia papildomo laiko tam, kad spėtumėte sureaguoti į pavojus, o kartu dovanoja ramybę. 

„Mazda6“ sedanas

„Mazda6“ sedanas gali būti pavadintas klasikiniu limuzinu, mat jo kūrėjai daugiausia dėmesio skyrė aukščiausiai apdailos kokybei ir kėbulo elegancijai. Nuo „Mazda6“ automobilio sunku atplėšti akis: stilingos linijos, dinamiškai plaukiančios per visą modelio kėbulą, traukia žvilgsnį tiek mieste, tiek kelyje. Mes ypač rekomenduojame rinktis originalią raudoną spalvą („Soul Red Crystal“), kuri pabrėžia ir sportišką automobilio charakterį. Svarbu prisiminti ir tai, kad „Mazda6“ sedanas nėra tiesiog dar vienas limuzinas – tai automobilis, kuris daug pasako apie jo savininką. Interjeras toks pats patrauklus kaip ir automobilio išorė. Užtenka paminėti medžiagas, kurios panaudotos „Mazda6“ apdailai. Natūrali oda, medis ir veliūras suteikia stilingumo, nesvarbu, kur keliausite. Odinės sėdynės sukurtos galvojant apie tobulą ventiliavimą, tad karštomis vasaros dienomis jos teikia vėsą, o žiemą – malonią šilumą. Sportiškumo nuojauta, kurią jau minėjome, atsispindi ir interjero dizaine. Pavyzdžiui, aiškūs valdikliai ir 7 colių skersmens TFT LCD ekranas suteikia nuolatinę prieigą prie visos informacijos. Tad tada, kai esame sutelkę dėmesį tik į kelią, svarbiausi parametrai ir nurodymai gali būti matomi projekciniame ekrane, o tai reiškia, kad vairuotojui nereikia nukreipti akių nuo kelio. „Mazda6“ kokybė taip pat susijusi su smulkmenomis, kurios palengvina vairuotojams ir keleiviams kasdienį naudojimąsi automobiliu. Užtenka paminėti USB jungtis, leidžiančias įkrauti išmaniuosius telefonus ar planšetes tiesiog kelyje. Kaip ir visų naujų modelių, siūlomi keturi skirtingi „Mazda6“ įrangos lygiai.