Naudotis elektromobiliu – paprasta ir nebrangu

ELEKTROMOBILIS – ALTERNATYVA AUTOMOBILIUI SU DYZELINIU ARBA BENZININIU VARIKLIU

Elektromobilis yra intriguojanti šiuolaikinių automobilių su dyzeliniais arba benzininiais varikliais alternatyva. Elektros pavara yra ekologiška ir beveik negenda, todėl eksploatacijos išlaidos – gerokai mažesnės. Dėl paprastesnės techninės priežiūros ir pigesnės eksploatacijos elektromobiliai itin tinka verslui.

Elektromobiliai ir su jais susiję nauji mobilumo sprendimai – svarbiausias automobilių pramonės istorijos raidos etapas. Elektros pavara eliminuoja daugelį šiuolaikiniams automobiliams vis dar būdingų trūkumų – anglies dioksido ir kitų kenksmingų dujų emisijas, dideles sudėtingų variklių techninės priežiūros išlaidas ir papildomos įrangos poreikį. Elektrinio mobilumo sprendimai atveria naujų galimybių vartotojams.

 

KAIP SUKONSTRUOTAS ELEKTROMOBILIS?

Elektromobilių ir automobilių su vidaus degimo varikliais kėbulai yra vienodi. Šiek tiek skiriasi tik dugno konstrukcija, kadangi tiksliai numatytoje vietoje montuojamos sunkios ličio jonų baterijos. Išoriškai elektromobilis nuo vidaus degimo variklį turinčio automobilio skiriasi tuo, kad nėra radiatoriaus grotelių, buferio oro įsiurbimo angų ir išmetimo sistemos antgalių. Automobilio ratus suka galingas sinchroninis arba asinchroninis elektros variklis, maitinamas aukštos įtampos (pavyzdžiui, 360 V) kintamosios elektros srovės. Iš nesudėtingos konstrukcijos detalių vienintelis juda rotorius. Paprasta, bet patikima. Elektros variklis ir keitiklis sujungti į vieną sistemą. Tai elektros įrenginys, konvertuojantis iš baterijos gaunamą nuolatinę srovę į kintamąją ir reguliuojantis jos dažnį (taip gali būti keičiamas motoro sukimo momentas). Kai kuriuose automobiliuose įrengtas pavaros aušinimas oru. Elektros pavara yra labai kompaktiška, krepšinio kamuolio dydžio. Ar tokia nedidelė jėgainė gali išvystyti gana didelę galią ir užtikrinti dinamiškumą?

Štai pavyzdys. Į pirmą „Mazda“ elektromobilį MX-30 sumontuotas 145 AG galios e-SKYACTIV elektros variklis. Didelė išvystoma galia garantuoja įspūdingą dinamiką. Pavarą valdo elektroninė sistema. Spartusis „Mazda MX-30“ įsibėgėja nuo 0 iki 100 km/val. greičiau nei per 9,7 sekundės. Kompaktiškų gabaritų pavara sumontuota arti varomos priekinės arba galinės ašies. Paprasta, nes elektromobiliui nereikalinga pavarų dėžė, sudėtingas kelių perdavimo skaičių mazgas uždarame korpuse ir speciali alyva.

Daug vietos elektromobilyje užima ličio jonų baterija, kuri gali sverti 200–300 kilogramų. Kuo daugiau jos segmentų, tuo ilgesnis nuvažiuojamas atstumas. Tai labai svarbu. „Mazda MX-30“ ličio jonų baterijos talpa siekia 35,5 kWh. Baterija yra sunki, tačiau atskiri jos segmentai – nedideli, todėl ją galima sumontuoti po salono grindimis. Tokia konstrukcija neužima daug vietos ir kartu nuleidžia automobilio svorio centrą. Optimalią ličio jonų baterijos temperatūrą palaikyti padeda aušinimo skystis. Taip garantuojamas efektyvus maksimalus temperatūros diapazonas, nepaisant metų laiko.

Kitaip nei vidaus degimo variklį turintis automobilis, elektromobilyje yra tik du pedalai – akceleratorius ir stabdis. Elektromobilis valdomas automatine transmisija, judėjimo kryptis (į priekį arba atgal) keičiama svirtimi arba mygtuku. Prietaisų skydelyje nėra tachometro, tik rodoma, kiek įkrauta baterija. Įprastai duomenys pateikiami nevertinant regeneracijos ir pagal tai galima orientuotis, kokį atstumą galima įveikti. Nėra degalų užpylimo angos, vietoje jos pasirinktoje vietoje, pavyzdžiui, priekyje įrengiama prisijungimo prie elektros šaltinio jungtis. Į elektromobilį montuojama įranga, kaip ir į bet kurį kitą šiuolaikinį modelį. Elektromobiliui „Mazda MX-30“ siūlomos gausūs saugumo (i-ACTIVSENSE paketas), multimedijos (GPS navigacija, projekcinis ekranas, informacinis kompiuteris, garso sistema) ir komforto (oro kondicionieriaus, šildymas) komplektai. Kompaktiškų gabaritų jėgainė leidžia geriau suplanuoti interjerą ir užtikrina daugiau erdvės keleiviams. Būtent todėl „Mazda MX-30“ išsiskiria neįprasta šonine linija ir originaliomis „Freestyle“ durimis, pro kurias patogu patekti į erdvų saloną. Itin ilga ratų bazė (2655mm) užtikrina, kad viduje visuomet bus užtektinai vietos vairuotojui ir keleiviams. Ekonomiškumo rodiklius gerina mažesnio pasipriešinimo riedėjimui padangos.

 

ELEKTROMOBILIAI, BENZININIAI IR DYZELINIAI AUTOMOBILIAI: IŠMETAMŲJŲ DUJŲ EMISIJOS IR KITA TARŠA

CO2 emisijų sukelta planetos klimato kaita – nepaneigiamas faktas. Neįmanoma nejusti, kaip užterštas miestų oras, dėl kurio formuojasi daug ligų sukeliantis smogas. Išmetamosios vidaus degimo variklio dujos – šalutiniai cilindruose vykstančių cheminių reakcijų produktai. Degalų ir oro mišinys iki galo nesudega. Būtent todėl išmetamosiose dujose yra angliavandenilių ir jų darinių, anglies ir sieros oksidų, suodžių (ypač dyzeliniuose varikliuose). Išmetamosiose dujose gausu žmogaus sveikatai kenksmingų medžiagų. Daugiausia – azoto ir sieros oksidų, švino, suodžių, dūmų, pelenų, metano, amoniako ir sunkiųjų metalų.

O elektromobiliai neskleidžia jokių teršalų. Palyginti su vidaus degimo variklius turinčiais automobiliais, netgi mažiau yra stabdžių diskų dulkių, nes elektromobiliai aktyviai naudoja regeneracinį stabdymą. Lėtėjant atgaunama energija baterijai įkrauti. Didžiosios pasaulio šalys investuoja į žalios energijos gamybą per atsinaujinančius šaltinius. Tokie sprendimai leis artimiausiu metu įkrauti elektromobilius švaria elektros energija.

Įsigydami elektromobilį Jūs užtikrinate komfortą, mažinate eksploatacijos išlaidas ir investuojate į bendrą tikslą – neužterštą natūralią aplinką.

 

ELEKTROMOBILIAI, BENZININIAI IR DYZELINIAI AUTOMOBILIAI: TECHNINĖ PRIEŽIŪRA IR REMONTAS

Reguliari dyzelinio arba benzininio automobilio priežiūra yra brangi: keičiama variklinė alyva (drauge ir filtras), oro ir degalų filtrai, paskirstymo dirželis ir kitos detalės. Ypač brangūs dyzelinio variklio kietųjų dalelių filtrai (DPF ir GPF), purkštukai, turbinos ir išmetamųjų dujų apytakos vožtuvai. Po tam tikro laiko šias dalis tenka keisti naujomis. Elektromobilio techninė priežiūra visiškai nebrangi. Ko nepamiršti vairuojant elektromobilį? Kaip ir kitiems automobiliams, papildyti langų plovimo skysčio bakelį, prižiūrėti oro kondicionierių (įskaitant salono filtro keitimą), keisti valytuvų šluoteles, stabdžių skystį, padangas, atlikti ratų suvedimą. Elektromobiliui nebūtina brangi speciali pakaba. Elektromobiliui „Mazda MX-30“ pritaikyta paprasta ir laiko patikrinta konstrukcija su priekinėmis svirtimis ir galine torsiono sija taip pat mažina eksploatacijos išlaidas.

 

ELEKTROMOBILIAI, BENZININIAI IR DYZELINIAI AUTOMOBILIAI: EKSPLOATACIJOS IŠLAIDOS

Galingas elektromobilis „Mazda MX-30“ sveria daugiau nei 2 tonas ir 100 kilometrų kelio vidutiniškai sunaudoja 19 kWh elektros energijos. Prie sieninės stotelės namuose baterija įkraunama per 3–4 valandas, buitiniu 230 V elektros lizdu – šiek tiek ilgiau. Viešojo nuolatinės srovės stotelėje baterija iki galo įkraunama vos per 30 minučių. Galima sutaupyti, kadangi daug kur elektromobilį galima įkrauti nemokamai, o stotelių operatoriai siūlo nuolaidų korteles.

Vieni iš elektromobilio privalumų – vairavimo malonumas ir galimybė lengvai naudotis šiuolaikiniais technologiniais sprendimais. Dėl itin mažų eksploatacijos išlaidų jie ypač patrauklūs verslininkams. Be to, kartu tai vartotojo indėlis į bendras pastangas mažinti žalingą poveikį natūraliai aplinkai ir planetai bei išskirtinė galimybė atsidurti priekinėse automobilizmo revoliucijos gretose.

Pirmasis „Mazda“ elektromobilis MX-30 yra vienas iš įdomiausių naujų elektrifikuoto transporto modelių. Originaliai atrodančios madingos kėbulo linijos, daug įrangos ir aukščiausias saugumas vilioja pažinčiai su šiuo automobiliu.

 

Štai keletas „Mazda“ straipsnių, kuriuos rekomenduojame perskaityti:

- Kaip veikia elektromobilis?
- Naudotis elektromobiliu – paprasta ir nebrangu

ATSISIŲSKITE KAINORAŠTĮ IR BROŠIŪRĄ Į SAVO EL. PAŠTĄ

Sužinokite apie „Mazda MX-30“ specifikacijas.